Ponownie zagłosowało 20 osób, choć nie były to dokładnie te same osoby.
Zwycięzca dostał niemal identyczną ilość punktów, co Dwie wieże i Między słowami poprzednio... zagłosowało na niego 9 osób, co też jest najlepszym wynikiem (prawie co druga osoba!), choć tylko u jednej znalazł się na samym szczycie.
Najwięcej pierwszych miejsc (aż trzy) dostał Tytus Andronikus, ale głosowały na niego tylko cztery osoby.
Oto wyniki:
1. Truman Show, reż. Peter Weir (1998) .............. 63pkt.
2. Zagubiona autostrada, reż. David Lynch (1997) ...57,5pkt.
3. Pan Tadeusz, reż Andrzej Wajda (1999) .......... 52,5 pkt.
4. Życie jest piękne, reż. Roberto Benigni (1997) .......... 45
5. American Beauty, reż. Sam Mendes (1999) .............. 35
6. Tytus Andronikus, reż. Julia Taymor (1999) .............. 34
7. Fargo, reż. Joel Coen, Ethan Coen (1996) ................ 33
8/9. Podziemny krąg (Fight Club), reż. David Fincher (1999) ..... 31,5
8/9. Tajemnice Los Angeles, reż. Curtis Hanson (1997) ........... 31,5
10. Samotni, reż. David Ondříček (2000) .......................29
11. Prosta historia, reż. David Lynch (1999) ................... 27
12. Big Lebowski, reż. Joel Coen, Ethan Coen (1998) ......................... 26
13. Billy Elliot, reż. Stephen Daldry (2000) ..................... 23,5
14. Jeździec bez głowy (Sleepy Holllow), reż. Tim Burton (1999).... 23
15. Magnolia, reż. Paul Thomas Anderson (1999)......................... 22
16. Matrix, reż. Andy Wachowski, Lana Wachowski (1999) ............21
17. Trainspotting, reż. Danny Boyle (1996) ...............................20,5
18. Szeregowiec Ryan, reż Steven Spielberg (1998)................. 20
19/20. Bracie, gdzie jesteś?, reż. Joel Coen, Ethan Coen (2000) ............... 18
19/20. Memento, reż. Christopher Nolan (2000) .....................18
21/23. Człowiek z księżyca, reż Milos Forman (1999) ......... po 16
21/23. Hana-bi, reż. Takeshi Kitano (1997)
21/23. Historie miłosne, reż Jerzy Stuhr (1997)
24. Traffic, reż. Steven Soderbergh (2000) ............................. 15
25/27. Adwokat diabła, reż. Taylor Hackford (1997) .........po 12
25/27. Miasteczko Pleasantville, reż. Gary Ross (1998)
25/27. Pociąg życia, reż. Radu Mihaileanu (1998)
28-32. Buena Vista Social Club (1999), reż Wim Wenders ....po 10
28-32. Cube, reż. Vincenzo Natali (1997)
28-32. Donnie Brasco, reż. Mike Newell (1997)
28-32. Gladiator, reż. Ridley Scott (2000)
28-32. Gra wstępna, reż. Takashi Miike (1999)
33/34. Notting Hill, reż. Roger Michell (1999) ................ 9,5
33/34. Porachunki, reż. Guy Ritchie (1998) ...................9,5
35-37. Cudowni chłopcy, reż. Curtis Hanson (2000) ..... po 9
35-37. Ukryte Pragnienia (Stealing Beauty), reż. Bernardo Bertolucci (1996)
35-37. Wbrew regułom (The Cider House Rules), reż. Lasse Hallström (1999)
38-43. Dług, reż. Krzysztof Krauze (1999) ................. po 8
38-43. Hamlet, reż. Kenneth Branagh (1996)
38-43. Marsjanie atakują, reż. Tim Burton (1996)
38-43. Przekręt, reż. Guy Ritchie, (2000)
38-43. Wszystko o mojej matce, reż. Pedro Almodovar (1999)
38-43. Zagubieni zabójcy, reż. Dito Tsintsadze, (2000)
44. Titanic, reż. James Cameron (1997) ........................... 7,5
45-49. Drobne cwaniaczki, reż. Woody Allen (2000) ....... po 7
45-49. Dzieci niebios, Majid Majidi (1997)
45-49. Funny Games, reż. Michael Haneke (1997)
45-49. Guzikowcy, reż. Petr Zelenka (1997)
45-49. Harmonie Werkcmeistera, reż. Bela Tarr (2000)
50. Od zmierzchu do świtu, reż. Robert Rodriguez (1996) .......6,5
51-57. Amelia, reż. Jean-Pierre Jeunet (2000) ................. po 6
51-57. Drżące ciało, reż. Pedro Almodovar (1997)
51-57. Oczy szeroko zamknięte, reż. Stanley Kubrick (1997)
51-57. Pi, reż. Darren Arronofsky (1998)
51-57. Requiem dla snu, reż. Darren Aronofsky (2000)
51-57. Więzień nienawiści, reż. Tony Kaye (1998)
51-57. Śledząc (Following), reż. Christopher Nolan (1998)
58. Miasteczko South Park, reż. Trey Parker (1999) .............5,5
59-66. Amores Perros, reż. Alejandro González Inárritu (2000) ...... po 5
59-66. Buntownik z wyboru (Good Will Hunting), reż. Gus van Sant (1997)
59-66. Burza lodowa, reż. Ang Lee (1997)
59-66. Czarny kot biały kot, reż. Emir Kusturica (1998)
59-66. Pod jednym dachem, reż. Jan Hřebejk (1999)
59-66. Przypadkowa dziewczyna, reż. Peter Howitt (1998)
59-66. Święci z Bostonu, reż. Troy Duffy (1999)
59-66. Wszystkie psy idą do nieba 2, reż. Paul Sabella, Larry Leker (1996)
67-70. Przyczajony tygrys, ukryty smok, reż. Ang Lee (2000) ...... po 4
67-70. Ronin, reż. John Fankenheimer (1998)
67-70. Tango, reż. Carlos Saura (1998)
67-70. Toy Story 2, reż. John Lasseter (1999)
71-75. Battle Royale, reż. Kinji Fukasaku (2000) ........................po 3
71-75. Cyrulik syberyjski, reż. Nikita Michałkow (1998)
71-75. Długi pocałunek na dobranoc, reż. Renny Harlin (1996)
71-75. Historia kina w Popielawach, reż. Jan Jakub Kolski (1998)
71-75. Tamta strona ciszy, reż. Caroline Link (1996)
76/77. Mulan, reż. Barry Cook, Tony Bancroft (1998) .................2
76/77. Słoneczny zegar, reż. Andrzej Kondratiuk (1997) .............2
78-84. Charakter, reż. Mike van Diem (1997) ......................... po 1
78-84. Pukając do nieba bram, reż. Thomas Jahn (1997)
78-84. Las Vegas Parano, reż. Terry Gilliam (1998)
78-84. Czego pragną kobiety, reż. Nancy Meyers (2000)
78-84. Chłopaki nie płaczą, reż. Olaf Lubaszenko (2000)
78-84. Dawno temu w trawie, reż. Andrew Stanton, John Lasseter (1998)
78-84. Kiler-ów 2-óch, reż. Juliusz Machulski (1999)
85. Sekrety i kłamstwa (Secrets & Lies), reż. Mike Leigh (1996) .......... 0,5
|