Ultima Thule

Forum fanów Armii i 2TM2,3
Dzisiaj jest pt, 10 maja 2024 00:04:57

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 414 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 28  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostWysłany: wt, 27 kwietnia 2010 15:17:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
śr, 21 marca 2007 09:35:09
Posty: 521
Skąd: Bydzia
http://sport.onet.pl/alpinizm/pustelnik ... omosc.html
http://www.piotrpustelnik.pl/index.php?r=wpis&wpis=33

Piotr Pustelnik ma Korone Himalajów!!
Prawdopodobnie wszedł cały zespół a więc Kinga Baranowska też.
Wielkie gratulacje


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: wt, 04 maja 2010 10:57:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
śr, 10 listopada 2004 12:17:46
Posty: 4937
Skąd: Biadacz
Dzisiaj odkopałem tą wiadomość i chciałem ją tu wrzucić...

:D

ale czad !!! do 5 razy sztuka...

można jeszcze dodać, że Oh Eun-Sun i jako pierwsza kobieta zdobyła Koronę Himalajów (na razie warunkowo, a czy naprawdę to inna kwestia).

pozdro...
KoT


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: wt, 04 maja 2010 11:40:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
śr, 21 marca 2007 09:35:09
Posty: 521
Skąd: Bydzia
KoT pisze:
Dzisiaj odkopałem tą wiadomość i chciałem ją tu wrzucić...

No niestety takie wiadomości trzeba odkopywać, media wolą o niedoszłych transferach podrzędnych piłkarzy itp syfy...
Tymczasem troche więcej w blogu na stronie Kingi http://www.kingabaranowska.com


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: ndz, 09 stycznia 2011 20:00:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
śr, 10 listopada 2004 00:39:35
Posty: 12221
Skąd: Nieznajowa/WarsawLove
przeczytałam cały topik. świetny! ostatnio znów wsiąkłam w literaturę wysokogórską i himalajskie klimaty, więc brakuje trochę kacpra aktualności. dobrze, że nie skasował wszystkich swoich postów :wink:

jakie świetne opisy wypraw i zdjęcia z różnych gór!

_________________
ja herez ja herez
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: ndz, 23 stycznia 2011 23:25:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
śr, 10 listopada 2004 00:39:35
Posty: 12221
Skąd: Nieznajowa/WarsawLove
a czy wiecie, że trwa właśnie polska wyprawa zimowa na k2? szefuje artur hajzer. zaporęczowali drogę do dwójki.

a na stronie kingi baranowskiej króciuteńki filmik ze szczytu kanczendzongi sprzed półtora roku http://www.kingabaranowska.com/expediti ... zonga.html
mi starczyło za wszystkie książki himalajskie, jakie przeczytałam.

_________________
ja herez ja herez
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: pn, 24 stycznia 2011 09:35:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
pt, 24 grudnia 2004 15:34:22
Posty: 17277
Skąd: Poznań
Świetna relacja i film :!:

_________________
czasy mamy jakieś dziwne
głupcy wszystko ogołocą
chciałoby się kogoś kopnąć
kogoś kopnąć - ale po co


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: pn, 24 stycznia 2011 14:23:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
wt, 09 listopada 2004 22:37:55
Posty: 25409
nic nie wiedziałem o tym wszystkim! ech trzeba będzie odświeżyć swoją wiedzę w temacie... (zwłaszcza, że czuję też wzrost potencjału zainteresowania, że tak się wyrażę)

_________________
ćrąży we mnie zła krew


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: pn, 24 stycznia 2011 18:59:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
pn, 20 października 2008 17:48:09
Posty: 6421
natalia pisze:
stronie kingi baranowskiej króciuteńki filmik


ekstremalne

_________________
J 14,6


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: wt, 01 lutego 2011 15:22:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
śr, 21 marca 2007 09:35:09
Posty: 521
Skąd: Bydzia
natalia pisze:
a czy wiecie, że trwa właśnie polska wyprawa zimowa na k2? szefuje artur hajzer. zaporęczowali drogę do dwójki


Póki co to idą na Broad Peak
:)
http://polskihimalaizmzimowy.pl/pages/a ... 201011.php


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: pt, 01 lipca 2011 11:51:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
śr, 10 listopada 2004 00:39:35
Posty: 12221
Skąd: Nieznajowa/WarsawLove
kinga baranowska ma zamiar zdobyć K2. jest już bazie i to podobno całkowicie pustej! nie ma żadnych innych wypraw. niestety na razie nie ma też pogody. trzymam kciuki z całej siły. ta kobieta bardzo mi imponuje.

http://www.kingabaranowska.pl/wyprawy/a ... -k2-8611-m

_________________
ja herez ja herez
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: ndz, 03 lipca 2011 22:18:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
śr, 10 listopada 2004 15:59:39
Posty: 28021
trzymam i ja!

_________________
Tygrysie, tygrysie - czemu chodzisz w dresie?


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: ndz, 03 lipca 2011 23:35:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
wt, 09 listopada 2004 20:20:04
Posty: 14523
Skąd: nieruchome Piaski
Wieże Trango z albumu Kingi Baranowskiej na FB :)

_________________
Go where you think you want to go
Do everything you were sent here for
Fire at will if you hear that call
Touch your hand to the wall at night


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: sob, 06 sierpnia 2011 09:52:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
śr, 10 listopada 2004 00:39:35
Posty: 12221
Skąd: Nieznajowa/WarsawLove
niestety z ataku szczytowego nici. doszli wczoraj do czwórki i musieli się nad ranem wycofywać w dół - potwornie wieje na k2. ciekawe, czy jeszcze podejmie próbę. generalnie od początku pogodę tam kiepską mają.

_________________
ja herez ja herez
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: wt, 18 października 2011 23:21:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
śr, 10 listopada 2004 00:39:35
Posty: 12221
Skąd: Nieznajowa/WarsawLove
polacy zdobyli makalu, ale było groźnie przy zejściu i chyba po raz pierwszy sobie pomyślałam czy jest sens takiego ekstremalnego wspinania. no bo co to za zdobycie góry, skoro nie mozna potem z niej zejść i muszą włazić po takiego zdobywcę ratownicy z butlami tlenowymi narażając własne zycie. oto sprawozdanie hajzera:

Cytat:
Fundacja Wspierania Alpinizmu Polskiego im. Jerzego Kukuczki w dniu 18 października 2011 o 22:11. Makalu 2011.
Notatka kierownika wyprawy unifikacyjnej PZA na Makalu 2011 Artura Hajzera sporządzona na prośbę komisji medycznej PZA przed jej obradami w Podlesicach w październiku 2011 – krótka, pierwsza forma sprawozdania z wyprawy.

Wyprawa na Makalu założyła dwa obozy stałe:

• obóz II na wysokości 6500 m n.p.m.

• obóz III na wysokości 7350 m n.p.m.

i jeden obóz szturmowy w dniu ataku na szczyt na wysokości 7800 m. Baza wyprawy stała na wysokości 5600 m.

Wszystkie obozy były zaopatrzone w apteczki obozowe. Obóz III wyposażony był w tlen. Każdy uczestnik miał swoją apteczkę osobistą i swój radiotelefon. Wyprawa dysponowała dwoma telefonami satelitarnymi – jeden w bazie, a drugi z zespołami wspinającymi się ponad bazą.

Cała droga do obozu szturmowego została przygotowana i zabezpieczona bądź to linami poręczowymi, bądź gęsto ustawionymi traserami wbitymi nie rzadziej niż zasięg wzroku we mgle lub w odstępach nie większych niż 200 m.

Przed wyprawą uczestnicy odbyli całodniowe szkolenie medyczne, które prowadził dr Robert Szymczak.

Obowiązki p.o. lekarza wykonywał ratownik medyczny Maciej Stańczak.

Przed atakiem na szczyt wszyscy uczestnicy wyprawy spędzili obowiązkową noc aklimatyzacyjną na wysokości 7350 m.

Przed atakiem na szczyt odbyto 3 dniowy odpoczynek poniżej bazy (ze względu na wysokie położenie bazy) na wysokości 4500 m, w osadzie Yangmale Kharka.

Do ataku na szczyt wyruszono 24 września 2011 r. i tego dnia osiągnięto obóz II.

25 września nie osiągnięto obozu III ze względu na duży opad śniegu i zagrożenie lawinowe. Wycofano się do obozu II z wysokości 6700 m.

26 września przeczekiwano w obozie II

27 września pogoda poprawiła się, jednak postanowiono czekać na ustabilizowanie się warunków śnieżnych.

28 września osiągnięto obóz III.

29 września cztery osoby: Artur Hajzer, Maciej Stańczak, Adam Bielecki, Tomek Wolfart osiągnęli obóz szturmowy na wysokości 7800 m. ze względu na kopny śnieg w godzinach popołudniowych.

Zespoły spały w dwóch namiotach: Hajzer-Bielecki, Wolfart-Stańczak.

30 września o 2.00 w nocy wyruszono w kierunku wierzchołka. Maciej Stańczak zawrócił do obozu szturmowego z wysokości 8000 m o godzinie 8 rano.

Hajzer i Bielecki stanęli na szczycie ok. godziny 14.00, a Tomek Wolfart stanął na szczycie ok. 15.30.

Jako zabezpieczenie przed odmrożeniami wszyscy używali wkładek elektrycznych w butach, które w dniu ataku bardzo dobrze zdały egzamin.

Sprawy zaczęły się komplikować, kiedy Tomasz Wolfart nie wrócił na noc do obozu szturmowego i spędził biwak bez namiotu na wysokości 8200 m.

Wrócił do obozu szturmowego dopiero następnego dnia o godzinie 11.00, co spowodowało późne rozpoczęcia zejścia przez cały zespół. W efekcie nie zdołano dotrzeć do obozu III. Dotarł tam tylko Adam Bielecki, który wziął tlen i ruszył do góry w kierunku kolegów, ale ze względu na zmęczenie atakiem szczytowym nie dał rady wykonać tego zadania. Zostawił tlen w obozie III i zszedł do obozu II. [W obozie III w tym momencie nie było namiotu. Adam nie miał ze sobą namiotu. Radiotelefon Adama uległ w tym dniu awarii].

Pozostał trójka rozbiła niesiony przez siebie namiot w połowie drogi do obozu III na wysokości 7400 m. Namiot szturmowy Mountain Hardwear E25, jednowarstwowy, dwuosobowy stwarzał bardzo trudne warunki biwakowania. Gotowanie i „wypoczynek” były bardzo utrudnione. Kondycja wspinaczy pogorszyła się. Wezwano pomoc przez telefon satelitarny. Radiotelefony nie miały z tego miejsca zasięgu do bazy.

2 października pogoda bardzo pogorszyła się, wiał silny wiatr. Rozdmuchały się zawieje i dokuczliwe zamiecie. Spadła temperatura. W kopnym śniegu osłabiony zespół nie zdołał dotrzeć do obozu III. Dotarł tam tylko Artur Hajzer, który wziął tlen, zapas gazu i żywności i wrócił do kolegów, którzy poszli w międzyczasie „na skróty” i zeszli na rozległe plateau przełęczy Makalu La.

Oznaczało to, że rano trzeba było iść pod górkę. Było to bardzo trudne zadanie dla osłabionego zespołu. Wiał bardzo mocny wiatr. Tempo wspinaczki było bardzo powolne. W efekcie tego do obozu II dotarł tylko Artur Hajzer. Hajzer pozostawił za sobą dwójkę Wolfart, Stańczak, czując, że nie jest w stanie im już pomóc a droga była przetarta i niemożliwa do pomylenia. Był przekonany, że z pozycji obozu II jest w stanie więcej zrobić dla kolegów.

Maciej Stańczak i Tomasz Wolfart „złapali” jeszcze jedne biwak dosłownie 1,5 h drogi do obozu II – zaraz przed linami poręczowymi, które ubezpieczały trudny, stromy odcinek drogi.

Ze względu na nastromienie terenu nie udało się rozbić namiotu. Biwak odbywał się pod gołym niebem. Do poszkodowanych nie zdołał dotrzeć zespół ratunkowy – Kacper Tekieli i Adam Ciućka, którzy podeszli pod liny od dołu, ale ze względu na niską temperaturę wycofali się do obozu II. Adam Ciućka towarzyszył w końcówce dojścia do obozu II Arturowi Hajzerowi.

Wiadomo było, że tej nocy dochodzi z dołu do obozu II piątka ratowników-Szerpów, którzy mają dojść do poszkodowanych tej samej nocy. Doszli do nich dopiero nad ranem i tego samego dnia „dostarczyli” do bazy – 4 października.

5 października Stańczak, Wolfart i Hajzer odlecieli z bazy helikopterem do Kathmandu.

W mojej ocenie o odmrożeniach zadecydowały:

• biwak Wolfarta w zejściu ze szczytu;

• długie zejście w bardzo złych warunkach;

• ostatni biwak bez namiotu.

Akcję ratunkową organizował i koordynował zespół w Polsce – Robert Szymczak i Jerzy Natkański.

• Robert Szymczak sporządził na ten temat osobny raport, trzeba otwarcie stwierdzić, że Szymczak i Natkański uratowali Stańczakowi i Wolfartowi życie;

• Raport medyczny też został sporządzony przez Roberta Szymczaka.

• Wkrótce zostaną one opublikowane

Hajzer, Wolfart i Stańczak przebywają w szpitalu w Trzebnicy. Pomoc finansową dla Maćka Stańczaka, który jest w szczególnie trudnej sytuacji uruchomiła Fundacja Kukuczki.

Artur Hajzer

_________________
ja herez ja herez
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł:
PostWysłany: śr, 19 października 2011 09:44:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
pt, 24 grudnia 2004 15:34:22
Posty: 17277
Skąd: Poznań
Taak... widać jak graniczne sytuacje życie/śmierć tam się zdarzają... Tekst suchy i poruszający zarazem.

_________________
czasy mamy jakieś dziwne
głupcy wszystko ogołocą
chciałoby się kogoś kopnąć
kogoś kopnąć - ale po co


Na górę
 Wyświetl profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 414 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 28  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 261 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group