Ultima Thule

Forum fanów Armii i 2TM2,3
Dzisiaj jest czw, 28 marca 2024 20:31:12

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
PostWysłany: pt, 31 sierpnia 2018 17:29:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
ndz, 10 kwietnia 2011 17:14:16
Posty: 6963
Podobnie jak antiwitek, też jestem niejednokrotnie pod wrażeniem skojarzeń, refleksji i spostrzeżeń w tym oceanarium. Szczerze i bez aronii - czasem dech mi zapira!, Taki np. Zappa który powiedział, że pisanie o muzyce jest jak tańczenie o architekturze, mało widocznie tańczył :). Jednak nie czuję się bezpiecznie pomiędzy niemi (temi recenzjami). Mimo tego że wiele lat pogrywałam na pianinie, nie jestem w stanie pojąć, jak (dajmy na to) można stworzyć akord jednego z najlepszych utworów Armii za pomocą jakiegoś B9... niestety nie przykładałam się do nauki i nie nauczyłam się grać z nut :( . Bo mnie w odbiorze muzyki i wogóle sztuki interesują tylko uczucia, więc im bardziej coś jest a'propos, tym bardziej czuję się nie na miejscu.

W związku z tym mogę napisać tylko tyle, że Animę uważam za utwór wybitny, albo że bardzo mi się podoba bo jest fajny. To będzie chyba najlepszy argument dla skali 10/10 :D


Na górę
 Wyświetl profil
PostWysłany: pt, 31 sierpnia 2018 21:16:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
pt, 19 listopada 2004 15:47:56
Posty: 11811
A ja ten kawałek lubię, choć zauważam to nie po raz pierwszy, że utwór mocno zyskuje na oderwaniu go od płyty (osobnym odsłuchu)...

...ja nie jestem stąd... ja to ktoś inny... co dzień co noc, na cały głos!!!
oooO-O-oo...

Chyba dobrą oceną będzie: 8/10

_________________
Więc dokąd, dokąd ta wędrówka
Posmutniał król i zadął w róg
Przeciwnik straszy, pielgrzym idzie
A pyta zawsze Bóg


Na górę
 Wyświetl profil
PostWysłany: pt, 31 sierpnia 2018 21:36:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
pn, 30 sierpnia 2010 20:33:11
Posty: 1963
Skąd: Sulejówek
9/10


Na górę
 Wyświetl profil
PostWysłany: pt, 31 sierpnia 2018 22:08:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
sob, 18 października 2014 08:01:45
Posty: 241
Smok pisze:
A ja ten kawałek lubię, choć zauważam to nie po raz pierwszy, że utwór mocno zyskuje na oderwaniu go od płyty (osobnym odsłuchu)...

Chyba dobrą oceną będzie: 8/10



O kurczę Smoku zaskoczyłeś mnie ta opinia! Dla mnie to zwieńczenie płyty, jak Śmierć w Wenecji dla PMK, największa moc ma po wysłuchaniu całości.

Sam utwór podoba mi się na 9 ale zasługuje na 10 i tyle tez daje. Nie pamietam kto to pisał na forum ale zawsze pamietam o porównaniu 1szy/2gi:/3ci raz do zakończenia procesu Kafki

_________________
Dzień jeszcze trwa i wszystko można


Na górę
 Wyświetl profil
PostWysłany: sob, 01 września 2018 10:15:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
pn, 20 października 2008 16:48:09
Posty: 6421
Krzyżyk na koncertowym nagraniu pablaka wywindował aż do 8

_________________
J 14,6


Na górę
 Wyświetl profil
PostWysłany: sob, 01 września 2018 11:20:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
wt, 09 listopada 2004 21:37:55
Posty: 25363
Smok pisze:
zauważam to nie po raz pierwszy, że utwór mocno zyskuje na oderwaniu go od płyty (osobnym odsłuchu)


O, ciekawe. Nie pomyślałem o tym, ale może to by się u mnie zgadzało? Bo zawsze, gdy słuchałem całości Prozessu, to już trochę nie mogłem z tą Animą i myślałem sobie: "dobrze, że przyjdzie Undreground i wyrówna" ;-)
Ale teraz, WF-icznie, miałem kilka bardzo dobrych odsłuchów, a nigdy nie słuchałem z tym, co wcześniej.

Doceniłem bardzo kilka rzeczy, na które zwracałem mniejszą uwagę:
- wstęp z tym delikatno-potężnym klawiszem wystukującym melodię, to jest świetne!
- jazdy Krzyżyka, szczególnie w dołach, bo o ile w werblach trochę mi nie podoba się brzmienie, przez co nie do końca doceniam łamańce, o tyle bum-bumy w tle są dość niesamowite
- przejście do refrenu, które i tak doceniałem, ale jeszcze bardziej doceniłem

Ale i tak najbardziej podoba mi się o-o-o, i to właśnie ono sprawia, że powiedziałbym, że część zwrotkowa (wraz ze wstępem i przejściem do refrenu) oscyluje nawet koło piątej gwiazdki, a na język WFO: koło ośmiu punktów.
Średniej przekonuje mnie refren i mam jakiś problem z zakończeniem utworu, które nie wydaje mi się zakończeniem, ale nie mam tam zasadniczych zastrzeżeń, tylko jakoś tak bez wyrazu.

Natomiast cały czas zupełnie nie łykam dwóch czy tam więcej minut pośrodku. Nie jestem przeciwnikiem wyciszeń czy nawet, jak to nazwał Bogus "niemuzycznych dźwięków", ale w tym konkretnym przypadku nie słyszę tam niczego ciekawego. Chyba cicha część za bardzo się wycisza i za bardzo zwalnia galopującą całość; do tego stopnia zakłóca dynamikę, że powrót w trzeciej zwrotce do tego samego jakoś mniej już mnie rusza, nie wchodzę w to (wychodzi na to, że właśnie na tym polega to "zmulenie", o którym pisałem, że Anima we mnie produkuje). Z kolei basowe pasaże nie bardzo mi się tu podobają i tyle. Do tego wszystkiego - mimo że Gero niby ładnie rzecz wyłożył - nie czuję, żeby ta cała wolna część była do czegoś potrzebna.

Pozostaje jeszcze rozliczyć się z Trzema bajkami. Jest tu szereg spraw. Po pierwsze - w oderwaniu od samego pierwowzoru bardzo ładnie się ta waltornia w końcówce komponuje. Po drugie - bez oderwania nawiązanie razi mnie jako nieco programowe: o paczcie, zrobiliśmy numer z trzema częściami i tutaj o, żebyście nie przeoczyli. Po trzecie - nie czuję tu zupełnie ducha Trzech bajek. Podział na trzy, jasne, ale równie zgrabny, by nie rzec zgrabniejszy, był w Braciach mniejszych (o tym, mam nadzieję, niebawem :D), ale tytułowe Trzy bajki były jakąś tajemnicą, czymś wznoszącym do nieba, choć nie wiadomo do końca którymi drogami, i bardzo uskrzydlonym. Anima może być wstrząsająca, proszę bardzo, ale na pewno nie jest lekka i uskrzydlona. Ja tam czuję do końca śmierć i smutek.

W ogóle widzę tu taki problem: w zasadzie Anima jest bardzo dobra. Kiedy coś tam analizuję, czy po prostu słucham, nie mogę wyczaić, co właściwie stoi na przeszkodzie, żebym się z tym pogodził. I to mi wychodzi w porównaniach - zarówno na wyżynach, jak i na nizinach. Na wyżynach, czyli właśnie w porównaniu z tym, co niosą Trzy bajki, a także w innym porównaniu: sposób frazowania słowa aa-nii-maa bardzo przywodzi mi na myśl maa-rii-jaa z Soul Side Story. I właśnie wtedy mnie to uderza. Ojej, może i dobra mi się wydawała ta Anima, ale jaka to jest przepaść w porównaniu do tych Fiołków dla Maryi. (Może podobnie niektórzy by mieli w porównaniu płyt Ultima Thule i Prozess - że Ultima przecież bardzo dobra jest, jak się słucha to jak najbardziej, ale Prozess to nagle to samo, tylko o parę poziomów wyżej.)
A niziny? No... ;-) Underground. Wydawałoby się, że tu też jest przepaść (w drugą stronę) i chyba niejednego ona uwierała. A ja mam inaczej. Anima spoko, dobry numer, poważny taki, z ciężarem. O, jak fajnie, wreszcie wołam na cały głos i spuszcza się powietrze z tej arcypowagi, wreszcie prawdziwe POWIETRZE wraca! Nie chcę tu argumentować, że Underground jest lepszy od Animy (o tym, mam nadzieję, niebawem :D), tylko mówię, że fakt, że przyjmuję ten niby słabawy Underground z taką ulgą i radością, świadczy nie tylko o tym, że Underground jest całkiem niezławy, ale też o tym, że coś jest nie tak z Animą, że coś ona przepompowana.

Trudno mi z tych rozważań wyłonić ocenę. Będzie wyższa, niż zakładałem na początku, bo ładnie mi Anima usiadła w głowie (ostatnio zwłaszcza ten wstęp z klawiszem). Nie wiem, jak się to obroni z czasem, ale na dziś decyduję się na 6/10.

_________________
ćrąży we mnie zła krew


Na górę
 Wyświetl profil
PostWysłany: sob, 01 września 2018 11:52:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
wt, 30 sierpnia 2005 12:09:33
Posty: 509
Skąd: poznan
anastazja pisze:
nie jestem w stanie pojąć, jak (dajmy na to) można stworzyć akord jednego z najlepszych utworów Armii za pomocą jakiegoś B9
b9 jeśli o Marności tu mowa ;) W tym układzie nie chodzi o dźwięk ani akord B tylko o interwał - nona mała a "b" robi za bemol. Odpowiadając na Twoje pytanie... Tak jak każdy inny akord. Wszystkie jak wiesz składają się z interwałów czy raczej poszczególnych dźwięków oddzielonych interwałami. Tak jest z najprostszym punkowym akordem ale też z każdym molem, durem, 7ką, 9ką, 11ką, 13ką, dominantową, molową, durową itd... I ta cała nomenklatura jakkolwiek może się wydawać skomplikowana (choć nie jest) została wymyślona właśnie po to żeby o muzyce można było pisać a nie tylko tańczyć.


Na górę
 Wyświetl profil
PostWysłany: sob, 01 września 2018 13:31:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
śr, 14 listopada 2007 16:38:41
Posty: 9939
Crazy pisze:
w Braciach mniejszych (o tym, mam nadzieję, niebawem :D),

losowałżeś? :D

Crazy pisze:
sposób frazowania słowa aa-nii-maa bardzo przywodzi mi na myśl maa-rii-jaa z Soul Side Story.

Ooo, faktycznie!


Na górę
 Wyświetl profil
PostWysłany: sob, 01 września 2018 14:45:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
ndz, 10 kwietnia 2011 17:14:16
Posty: 6963
Frantz pisze:
nie chodzi o dźwięk ani akord B tylko o interwał - nona mała a "b" robi za bemol.

Zapewniam Cię że jak grałeś z Armią, to na każdym koncercie słyszałam te wszystkie interwały, bemole i dominanty bardzo wyraźnie. Dlatego znacznie bardziej przekonuje mnie jak grasz, niż jak o tym graniu piszesz :)


Na górę
 Wyświetl profil
PostWysłany: sob, 01 września 2018 15:26:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
pn, 01 października 2007 21:19:21
Posty: 7606
Skąd: Kraków
Frantz, powinieneś uczyć gry na wieśle, tak na marginesie... ;)

_________________
Would you know my name, if I saw you in heaven ?

Mój kanał na YouTube, czyli klejenie modeli, ale nie tylko. :wink:


Na górę
 Wyświetl profil
PostWysłany: sob, 01 września 2018 16:36:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
pt, 13 stycznia 2012 16:29:27
Posty: 7663
Skąd: Hôtel Lambert / Rafał Gan Ganowicz Appreciation Society
Niech będzie 4/10.

_________________
Ceterum censeo Platformem delendam esse

Wszystkie prawdziwe ścieżki prowadzą przez Góry.

Zawsze mieć dojrzałe jagody do jedzenia i słoneczne miejsce pod sosną, żeby usiąść.


My gender pronoun is "His Majesty / Your Majesty".


Na górę
 Wyświetl profil
PostWysłany: sob, 01 września 2018 16:38:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
ndz, 20 stycznia 2008 13:09:14
Posty: 4694
To ja z kolei napiszę, że rozkminki Frantza i Gera o tym jak skonstruowane są te utwory, są dla mnie jedną z najfajniejszych rzeczy w WFO!

_________________
gdzie znalazłeś takie fayne buty i taką fayną głowę?


FORZA NAPOLI SEMPRE!


Na górę
 Wyświetl profil
PostWysłany: sob, 01 września 2018 21:05:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
pt, 24 grudnia 2004 14:34:22
Posty: 17234
Skąd: Poznań
Zacne posty i fajna dyskusja - głosowały ostatecznie 22 osoby, oceny mocno zróżnicowane: od 2 (cianu) do 10 (siedem osób).
Łączna nota jednak wysoka: 8,21 i "Anima" wyprzedza teraz bezpośrednio "Duch wieje przez świat".

_________________
czasy mamy jakieś dziwne
głupcy wszystko ogołocą
chciałoby się kogoś kopnąć
kogoś kopnąć - ale po co


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł: Re: ANIMA
PostWysłany: pt, 02 sierpnia 2019 10:51:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
ndz, 26 marca 2006 08:01:48
Posty: 19429
Skąd: z prowincji
to co słychać na końcu to fragment (od 3:34) poniższej pieśni:
phpBB [video]

_________________
Obrazek
"Niewole robią z nas ponurych i złych"
"Nie ma przypadków, są tylko znaki"


Na górę
 Wyświetl profil
 Tytuł: Re: ANIMA
PostWysłany: pt, 02 sierpnia 2019 11:19:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja:
pn, 01 października 2007 21:19:21
Posty: 7606
Skąd: Kraków
:serducho

_________________
Would you know my name, if I saw you in heaven ?

Mój kanał na YouTube, czyli klejenie modeli, ale nie tylko. :wink:


Na górę
 Wyświetl profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa UTC+1godz.



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group